Friday, December 14, 2007

Malangnya nasibku :(

Dari hari selasa aku pening, apsal ngan streamyx connection ni...? down ke hape or terlampau ramai orang online sampai internet tak leh masuk? atau adakah talian hayat streamyx ku telah disuspended kan kerana masih belum bayar bil? tapi macam mane nak bayar, bil pertama pun belum sampai lagi la... aduh..

satu hari berlalu...

dua hari berlalu....

hari ketiga....aku try online skali lagi...kali ni baru aku perasan, pada hari selasa aku on medem, lampu internet tak menyala, cuma lampu wireless dan dsl saja yang menyala. hari ni, lampu wireless berkelip-kelip (tadak connection la tuh), lampu dsl dan internet langsung tak menyala walaupun sekelumit pun. aduh! aku mendapatkan technical assisstant dari technician streamyx. pelbagai troubleshooting telah kami cuba, sebut saja, restart, ping, itu, ini, semua tak berhasil.lastly mamat tech tu kata..."kak, ni memang sah modem akak rosak ni"

mendengar khabaran itu, aku rasa nak meraung jerk...apsal pulak leh rosak ni..baru beli tak samapai dua minggu pun lagi, on pon baru sekali dua saje.uwaaaaaa uwaaa..... bukannyer murah bli tuh, dekat rm200 jugak melayang ... aku dah start tarik muka dah. nasib baik azrin ada sisi untuk menenang kan jiwa ku yang kacau ni.

"tak pe, sabtu ni lepas hantar adik kita pergi lowyat ye sayang" ni yang sayang papa ni...


ni la modem yang aku baru bli tapi dah rosak tuh.. tgk..ada dua tinge rabbit lagik tuh tau...







DSL605EW
ADSL2/2+ Wireless G++ 4-Port Router

5 in 1 gateway
+ ADSL2/2+ modem in-built
+ Wireless G++ 125Mbps Access Point
+ 4 Port 10/100 Auto MDI/MDIx Switch
+ Full Feature Router
+ Double Firewall - NAT and SPI
3-click Easy set-up
Encryption: WEP 64 bit / 128 bit, WPA , WPA2
Greater wireless throughput and coverage (802.11g++)
Multiple DDNS domain names available for hosting a web or sharing on FTP
bullet01 Designed for Home-Networking and SOHO environment

4 comments:

Sarah Mohd Shukor said...

sabar ye Mie. kadang2 tu kita x predict benda2 ni nak jd kn. oh, lain kali bab2 modem2 sume ni bolehla mintak consultation free dr bapaku. ewah~ dia pakar bab2 ni. mueehehe

Mimie Azrin said...

okeh sarah....akan ku cuba minta bantuan bapa mu itu :P

domo arigato'

p/s: hari ni keje half day sbb nak pergi jemput myra di airport.

KeL@T said...

hahaha... kelat bole jadik sawan... bile x bleh online... huhuhu... moral of da story... jgn jd cam kelat tau...

KeL@T said...

opsss lupa nak tanya... baper hengget ek menda alah tuh???

Blog Widget by LinkWithin
 
design by suckmylolly.com