Saturday, December 15, 2007

Yeah! Internet Uptime!

Hari ni hari sabtu. buat kali pertamanya kami keluar rumah [pada hari sabtu] pada pukul 6.50am. sebab ape? sebab nak antar myra balik ke penang. tapi bukan la antar ke penang, antar sampai ke subang airport aje. flight ke penang - firefly pukul 8.20am, which means kena check-in 1/2 hour before that.

afterwards, kirotang g breakfast kat jalan TAR.saje je amek angin pagi di KL.[pelikkan?aku pun pelik apsal la kitorang ni] kitorang malas nak balik rumah, so terus la ke plaza lowyat untuk tukar modem yang rosak tu. disebabkan ia masih dalam waranti one-on-one sebulan, so aku yakin dia akan tukarkan dengan set yang baru. sampai2 di lowyat, gelap. kedai masih belum buka. alamak, first time awal giler sampai disini tapi walaupun kedai masih belum buka, sudah ramai manusia berlegar2 disn, membawa barang2 atau laptop malah ada printer, mungkin rosak juga atau ingin hantar untuk diservis.

disebabkan masih awal, azrin ajak aku tunggu di starbucks depan plaza lowyat tersebut.takpe, dia kata dia belanja [walaupun aku tidak terasa ingin minum, lagi] hampir sejam kami duduk disini, berborak dan membuka sebarang cerita untuk membunuh masa menunggu kami. sebab tu aku order hot low fat caffe latte. memang hot sangat....

pukul 10.30am.kami gerak ke kedai kami beli modem tersebut. hampa. masih tutup. disebabkan aku sudah malas untuk berjalan, kami hanya menunggu didepan kedai tersebut. pukul 11am baru la pekerja kedai itu datang untuk membuka perniagaan kami menunggu sehingga mereka siap menyusun barang2 di dalam kedai. akhirnya, baru la kami mendapat layanan dari seorang pekerja kedai tersebut. kami nyatakan masalah kami, biase la kan, mesti diorg tak caye punyer. aku pun cakap la, try la test. ye la, aku pun risau jugak mane la tau kat umah tak leh tibe-tibe kat kedai ni boleh pulak. lame gak dia pegi test. ternyata tak leh. terus dia ambil set baru dan gantikan set lama tersebut. happy!yeay!

pastu kitorang pegi jenjalan ke sogo.nak cari blazer untuk azrin, tapi last-last terbeli white quilt pulak. mane tak nyer punyer la lembut, ringan. macam best je nak buat tido hehehehehe

3 comments:

Sarah Mohd Shukor said...

salam mimie.

hehe.. sabar banyak2 dgn streamyx yg mcm siput tu ye. nnti kalau adik sy dh officially duk kt mimos nun, sy suruh dia urge org atas upgrade. hehehe.

nasib baik low fat punya latte. kalau tak, makin membesar la mie! weehoo.. jgn marah naa :D

Mimie Azrin said...

tak marah la, suka hihihi

Anonymous said...

Hey...Tu Es Foutu!!! He..3x..Cheers!!!

Blog Widget by LinkWithin
 
design by suckmylolly.com