Wednesday, August 26, 2009

<3 Kenangan berpuasa kat KUiTTHO

Teringat dolu-dolu *cewahhh macam dah tua sangat jerk* masa masih rumaja *hak hak tui geli* , mase time pose kat KUiTTHO tercinta *bukan cinta-sampai -mati*, paling best pegi bazar ramadan 'sewer king' *parit raja daaaaa*...

*sebelum tu teman lelaki (sekarang sudah jadi en asben tercintun.. i lap u~~) ada, so berbuka dengan dia jek - kadang2 je dapat buka dengan ket & kakchik sampai kakchik merajuk ngan aku*

taun ke-4 aku kat sane *en asben dah keje bangi masa ni*, aku pindah duk umah sewa depan seng ann, duk serumah ngan cik liya, dayah, yana, cik ayu & kak fara. ni umah jenis panjang ke belakang dan umah kami paling ujung. dah la ujung, ngadap utan plak tu.malam2 seram jek, gelap.tepi umah ada deretan pokok pisang *ha~~ape korang pikir, ape yang ske duk kat pokok pisang?*, penah masa tu lepas isyak, macam beser la time dinner kan, nak g kedai depan tu makan nasi goreng kampung dia yang mantap tu *royalti plisss - tak sure kedai tu still wujud or not*
tibe2 pokok pisang kat situ bergoyang,sentap la kejap kan.tgk2 tadek org pun kat situ, ape tah lagi monyet, aku ni jenis mls nak pk bukan2 wat dono je la, si aini *umah sebelah* dah cuak pikir bukan2. HAH! DAH LARI TAJUK NI! opsss sowieee..

time aku duk umah sewa ni, mmg paling best! hausmet paling gempak & sporting *aku heart korank taw!* aku ingat lagi, walaupun memasing bizi ngan kelas dan esemen dan bagai, kite tak lupa kengkawan kan kan kan? mesti belikan untuk mereka2 yang sibuk @ tak sibuk tapi malas tapi tunjuk sibuk *hahahah*. selalu yang pegi beli, siapa lagi, aku liya dan dayah. sebab kami ni kaki jalan kat bazar *walaupun penuh dengan kipas-susah-mati bazar yang berbagai bau dan warna*

yang best kat bazar ramadan ni? uishh.. macam-macam, sebut je..dari utara ke selatan, eh? johor memang selatan kan? korang nak nasi kerabu? ada. nasi dagang? ada. tapi biase la mesti ada yang sedap, ada yang kureng. kena pandai pilih la. so, buat anak pantai timur macam aku ni, boleh la nak lepaskan rindu nak mkn makanan tu. yang paling best, kul 12 diorang dah bukak gerai HAHAHA kul 3 dah penuh orang beli air yang siap campur ais *lambat lagi waktu berbuka, kalau ais cair mesti la air jadi tawar kan? so, paham-paham sendiri* yang terdiri dari kalangan yang jejaka gagah-macho-tapi-tak-larat-nak pose-alasan -gastrik. aku paling suka buat 3 round klu pegi sini, 1st round survey harga, keenakan *bukan-sekadar-hiasan* makanan dan kepenuhan orang yang beratur kat gerai tu. 2nd round baru beli dan 3rd round untuk topup ape2 yang rase tak cukup. AKU SUKA!!

dan, acara kemuncak adalah seminggu dua sebelum raya, gerai2 makin bertambah dengan menjual baju raya, seluar jeans raya, tudung raya bla bla bla time ni lah aku pun sakan ikut member2 yang tadek baju raya beli baju * baju aku seharusnya mama ku yang jahit~~~ (^-^)*

bile dah bosan beli kat bazar, kitorang serbu restoran plak. tapi yang tak bestnye, kena book seawal 6pm, klu tak antara dua - tadek tempat or makanan sampai lambat. selalunya makanan kitorang sampai lambat. aku paling suka berbuka kat kedai umah sebelah woksyop tu, kedai feveret sitt. kedai thailand, sebab yg keje situ semua org thai yg mmg tak fasih base melayu tapi makanan dia tip top wa cakap lu~~

bile dah nak masuk waktu berbuka, kitorang kumpul reramai, termasuklah budak umah sebelah pun join umah kitorg * sebab umah kiotrg jek ada tv hohoho.*. mmg riuh dan havoc lah, makan share minum share. dah mcm adik beradik. mmg syok. pas makan, semua bersandar kekenyangan.. pastu terawih....

oh how i miss that time (T_T)

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin
 
design by suckmylolly.com