Wednesday, August 26, 2009

ada tisu! apakah?

semalam macam biase balik amek haziq kat nursery, suka check gua niah dia *lobang idung da*

alamak..manyaknye bijih..kena harvest cepat ni, so sepantas likat amek cotton bud size s slim molim tu dibasahkan dengan air bio aura kat dapur.

papa, pegang haziq cepat! kita mulakan operasi! *macam nak bedah konon*
korek korek, hah kau, keluar seketul besar baik punye..tapi macam ade lagik la...
korek..korek.. eh, ape ni? belek punye belek, itu tisu lah! mane datang ni? APAKAH????????

trus lepas tu, haziq yang bernapas macam ada kahak tebal belakang idung trus bernapas dengan lega.sepi.sunyi.dah tadak gaungan dalaml obang idung nye.sebab tisu ni ke haziq susah sangat nak bernapas?dari mana datangnya tisu ini? jeng jeng jeng..

kitorang memasing dah garu kepala *macam gatal pun* ni nak kena jadi CSI neh, sebab aku tak penah lap idung haziq juga tisu. aku sentiasa guna tuala lembab. hmm... kat nursery kah?

so skang aku dah meragui nursery baru ni, diorg ni sebenar nye capable ke nak jaga baby ramai2 tu? dah la staf sorang jek *+ owner nursery tu + bibik dia

antara-antara kejadian lain yang melibatkan nursery ni :
+ celah peha naik ruam --> sekarang dah mengelupas dan melecet *padan la aku tgk pampers mcm tak luak jek
+ sarah demam teruk *diorg biar je bebudak main tgh panas
+ bila dukung sarah lepas balik dari nursery, sure rasa ringan * diorg ni tak bagi anak aku mkn ke? bila tanya kata mkn byk, klu byk, kenapa bila dia balik rumah mcm kebulur giler?

kepada mama papa yang antar anak2 korang ke nursery gak, ade tak jadi macam ni?


0 comments:

Blog Widget by LinkWithin
 
design by suckmylolly.com