Tuesday, October 23, 2007

Raya...Raya...

Malam Raya
Dah raye dah rupenyer, sekejap je puasa... taun ni balik New Zealand unutk raye..hehehe bestnyer...sebabnye? ntah la, Azrin kate ikut je so ikut je la.. dapat la makan nasi impit kuah kacang yg tok n mamam masak...abes seperiuk aku bedal.. itu pun tok kate tadek org nak makan, cicit dia je nak makan... tipu... aku siap berebut ngan sepupu2 aku yg len pulak..
tu la tok, mie dah kate...cucu2 tok yg len pun nak makan gak...tok tak cayeeee..kan dah kena masak seperiuk lagi hehehe tak pe tok masak sedaaaappppp...

taun ni, cuma acik pak, achik, pak itam, mak teh, pak is, family aku, mak lang ngan cik mas je ade. yg len2 raye umah mentua memasing... walaupun tak ramai tapi tetap meriah dengan gurau senda dan lawak jenaka, tambah lagi ngan adik yg mulut nyer pot pet pot pet jerk tak berenti2... hehehhe mmg riuh rendah la jadinyer umah tok... mcm raye2 yg lepas, pak teh mmg ade seludup mercun nyer, taun ni byk mercun das..ala mercun yg tembak2 tuh, ade kaler2... si Azrin tu pun sibuk main gak hehehe ...

yg kaum2 ibu plak sibuk memasak di dapur, termasuk la aku (yours truly tau....) .

Menu taun ni :
1. Nasi impit
2. kuah kacang
3. nasi minyak
4. ayam rendang
5. daging rendang
6. ayam masak merah
7. kuih raye mama
8. kerepek mak lang
9. kek lapis sarawak diana
10. opor daging

sampai tertido2 aku tgu kauh kacang tu nak masak, gara2 nak jadi org pertama rasmi kan nyer -- padahal dah terliur nak makan tuh... (tok gelak je tgk - cucu dia gak, cicit dia gak nak makan)

Pagi Raya
Mcm biasa, bangun untuk solat Subuh...dah riuh dah umah ngan suara tok n mama kat dapur, ntah ape la papa kena usik kat dapur tuh - melatah la jawap nyer. Lambat betul la sape yg dlm toilet ni, aku pun g berus gigi terus ngadap nasi impit kuah kacang - siap terbawak mimpi tau mlm sebelum tuh. Sampai turn aku mandi, tak lupa niat sunat. Aku siapkan baju Azrin untuk g solat kemudian sediakan breakfast dia. Sementara nak tgu diorg2 ni balik solat sunat, aku sambung balik melantak ( lapar la semenjak pregnant ni - nape ek)

Semua dah balik dari solat, masing menjamah ala kadar dan aktiviti diteruskan ngan - sesi salam & maaf. Buat kali pertama, Azrin join family aku untuk sesi ni, dah tue potong que plak tuh, sebab dia dah jadi menantu family aku heheheh.


Azrin & Pais berposing selepas balik sembahyang raya

Posing maut dari Pais







Posing manja dari Hanis







Family aku - bersama menantu baru papa :P










Achik Pak, Diana & Batrisyia












Pak Teh & family













Pak Itam & family













Mak lang, cik mas & pais














cik naza & family









Sesi click - click




family yg ada masa 1st raya











pasangan romantis sepanjang zaman :P
my bewuved mama n papa (xoxox)










pasangan romantik terbaru ( ;p poyos la pulak - urs truly ni tau )















sorang stylo sorang ya-aw-aw
me bewuved myra n aiman







my family just got bigger ~!!!!












tiga beradik yg mcm2 hal












aiyak..napa sikt je wajah ku?













hanis..posing cikit~!











pak itam n family -- uiks nape trisya nangis tuh? cari mama nyer ye??










2 comments:

Unknown said...

xnk..xnk..buang pic 2..adek sgt gemuk n got red eye. .huhu..xmo2

Anonymous said...

salam mimie!!

seronoknya raya di msia!! meriahnye tgk awk n family. tambah2 plak 1st time raya as a wife. aaa.. jelesni.. jeles ni.. hehe. nak kawin jgk la.. huahuhauaha. ermm. baby agak2 laki ke pmpuan?? senang nak kasi nama. hehe. but for now, sy vote for adam aiman. combination of my bros' names adam + aiman. hehe. bunyinye mantap. salam to ur family. jaga baby baik2 ye :)

Blog Widget by LinkWithin
 
design by suckmylolly.com